Етапи за създаване, изтегляне и обработка на документ е-Направление

В НЗИС съществуват 5 различни е-направления. В зависимост от вида е-направление, създаването, изтеглянето и обработката на документа трябва да премине през следните етапи:

Вариант едно: Направление за лабораторни изследвания (НЗОК 4):

Стъпка 1: Е-направлението се създава със заявка към НЗИС от изпращащия лекар, като се отбелязва, че е Направление за лабораторни изследвания.

Стъпка 2: Е-направлението се изтегля от лабораторията със заявка към НЗИС. Тази стъпка променя статуса на е-направлението на „изтеглено“, но не пречи на друга лаборатория също да го изтегли.

Стъпка 3: Лабораторията, която извършва медико-диагностичните дейности (МДД) от направлението изпраща заявка към НЗИС, в която се уточняват МДД, които са в процес на обработка. Това променя статуса на е-направлението на „за обработка“ и то вече не може да бъде изтеглено от друга лаборатория.

Възможност: Ако е нужна корекция или актуализиране на подадените данни лабораторията, която извършва МДД от е-направлението, може да подаде заявка към НЗИС, с която да нанесе нужните промени.

Стъпка 4: След обработка на резултатите от процедурите по медико-диагностичните дейности, от лабораторията се изпраща заявка към НЗИС, в която се попълват резултатите за МДД, посочени в заявката от Стъпка3. Това променя статуса на е-направлението на „изпълнено“ или „частично изпълнено“ - ако не са подадени резултати за всички дейности.

Възможност: Ако се налага корекция, тя може да бъде извършена до не повече от 7 дни от изпълнението на е-направлението. За целта трябва да бъде подадена заявка с коригираните резултати към НЗИС от системата на същия лекар.

Възможност: Изпращащият лекар може да изпрати заявка към НЗИС, за да прегледа подадените от лабораторията резултати.

 

Вариант две: Направление за консултация (НЗОК 3) и Направление за високоспециализирани дейности (НЗОК 3A):

Стъпка 1: Е-направлението се създава от изпращащия лекар със заявка към НЗИС, като се отбелязва, че е Направление за консултация или Направление за високоспециализирани дейности.

Стъпка 2: Е-направлението се изтегля от приемащия лекар със заявка за изтегляне към НЗИС и това променя статуса му на „изтеглено“.

Стъпка 3: След приключване на медицинския преглед, приемащият лекар създава е-преглед със заявка към НЗИС, като задължително подава НРН на е-направлението. Това променя статуса на е-направлението на „изпълнено“.

Възможност: Приемащият лекар може да направи корекции в е-прегледа чрез заявка към НЗИС.

Възможност: Чрез заявка към НЗИС, изпращащият лекар може да прегледа резултата от извършения от приемащия лекар преглед.

 

Вариант три: Направление за хоспитализация (НЗОК 7):

Стъпка 1: Е-направлението се създава от изпращащия лекар със заявка към НЗИС, като се отбелязва, че Направлението е за хоспитализация.

Стъпка 2: Е-направлението се изтегля от приемащия лекар със заявка към НЗИС. Това променя статуса на е-направлението на „изтеглено“.

Стъпка 3: След приключване на медицинския преглед, приемащият лекар създава е-преглед със заявка към НЗИС, като задължително подава НРН на е-направлението. Това не променя статуса на е-направлението.

Възможност 1: Ако приемащият лекар установи нужда от хоспитализация, той изпраща заявка към НЗИС, като посочва вида прием (планов, спешен). Това променя статуса на е-направлението на „за обработка“. Този статус не пречи на друг лекар, от друга болница да извлече и използва е-направлението!

Възможност 2: При хоспитализация, от системата на болницата се изпраща заявка към НЗИС за създаване на документ е-хоспитализация, като задължително се подава НРН на е-направлението. Това променя статуса на е-направлението на 2 „изпълнено“.

 

Вариант четири: Направление за медицинска експертиза (НЗОК 6):

Стъпка 1: Е-направлението се създава от изпращащия лекар със заявка към НЗИС, като се отбелязва, че е Направление за медицинска експертиза.

Стъпка 2: Е-направлението се изтегля от отделните приемащи лекари, със заявка за изтегляне към НЗИС и това променя статуса му на „изтеглено“.

Стъпка 3: След приключване на всеки отделен медицинския преглед, всеки приемащ лекар създава е-преглед със заявка към НЗИС, като задължително подава НРН на е-направлението. Статусът на е-направлението остава „частично изпълнен“ докато всички прегледи не бъдат извършени. След извършването на всички прегледи, статусът на е-направлението се променя на „изпълнено“.

Възможност 1: Приемащите лекари могат да направят корекции в е-прегледа чрез заявка към НЗИС.

Възможност 2: Чрез заявка към НЗИС изпращащият лекар може да прегледа резултатите от прегледите.

 

Заявка за изтегляне на е-Направление:

Съществуват три различни вида заявки за изтегляне на е-направление, като всяка служи за определена цел:

Първи вид: Заявка за изтегляне на е-направление за изследвания в лаборатория. В резултат на тази заявка НЗИС показва само направленията за лабораторни изследвания, които са със статус: „активно“, „анулирано“, „изтеглено“, „за обработка“ или „частично изпълнено“.

Втори вид: Заявка за проверка на изпълнени е-направления в лекарски кабинет. Тази заявка е предназначена само за изпращащия лекар и показва само направления със статус „изпълнено“, „частично изпълнено“ или „отказано“.

Трети вид: Заявка за изтегляне на е-направление в лекарски кабинет. Тази заявка показва само направленията за: консултация, за високоспециализирани дейности, за хоспитализация и за медицинска експертиза, които са със статус „активно“, „анулирано“, „изтеглено“, „за обработка“ или „частично изпълнено“.

Управление на вашата поверителност

Тази интернет страница използва "бисквитки" (cookies) съгласно Политика за защита на личните данни. С натискането на бутона "Приемам", Вие потвърждавате, че сте я прочели и се съгласявате с нея.