Етапи при издаване на медицинската експертиза
-
1 Личният лекар издава направление за медицинска експертиза или ЛКК издава протокол за медицинска експертиза.
-
2 Пациентът, негов родител или пълномощник подават заявление за освидетелстване/преосвидетелстване. То може да бъде подадено по пощата, на място в регионалната картотека на медицинската експертиза или онлайн в ИСКМЕ чрез квалифициран електронен подпис.
За всяко подадено заявление се получава входящ номер по начина, по който документите са получени в РКМЕ. За подадените по електронен път в ИСКМЕ се получава онлайн, като потребителят получава съобщение, че има издаден номер на заявлението. -
3 Подадените заявления се разпределят на случаен принцип от ИСКМЕ. В секция „Заявления“ може да се види информация за номер на комисията, към която е разпределено заявлението и насрочена дата на заседание, на която то ще бъде разгледано. Системата генерира съобщение за определената дата на заседание.
-
4 На специално насрочено заседание, териториалната експертна лекарска комисия (ТЕЛК) разглежда всички подадени документи, издава и подписва електронно решението. То може да бъде видяно в секция „Експертни решения“.
Ако при подаването на заявлението освидетелстваното лице е разрешило, лекарите от комисията могат в рамките на заседанието да осъществят достъп до електронното му здравно досие в НЗИС. Лекарите имат достъп и до предишни решения, свързани с медицинската експертиза. -
5 Издаденото от ТЕЛК експертно решение се връчва на освидетелстваното лице, НОИ и работодателя. В рамките на 14 дни след връчването му, решението може да бъде обжалвано от освидетелстваното лице/ родител/ пълномощник, териториално поделение на Националния осигурителен институт или работодател, който внася осигуровките. Ако нито една от заинтересованите страни не го обжалва, решението влиза в сила.
-
6 Ако някоя от заинтересованите страни реши, може да обжалва издаденото от ТЕЛК експертно решение пред Националната експертна лекарска комисия (НЕЛК). НЕЛК ще разгледа жалбата на определена дата на заседание и ще издаде ново решение, което се връчва на заинтересованите страни. Лекарите от НЕЛК съставите имат достъп до електронните здравни досиета в НЗИС, предоставените от лицата документи въз основа на които ТЕЛК се е произнесъл, в рамките на датата на заседание.
-
7 Издаденото от НЕЛК експертно решение може да бъде обжалвано пред Административния съд. Административният съд може да постанови ТЕЛК или НЕЛК да си преразгледат решението.
-
1 Личният лекар издава направление за медицинска експертиза или ЛКК издава протокол за медицинска експертиза.
-
2 Пациентът, негов родител или пълномощник подават заявление за освидетелстване/преосвидетелстване. То може да бъде подадено по пощата, на място в регионалната картотека на медицинската експертиза или онлайн в ИСКМЕ чрез квалифициран електронен подпис.
За всяко подадено заявление се получава входящ номер по начина, по който документите са получени в РКМЕ. За подадените по електронен път в ИСКМЕ се получава онлайн, като потребителят получава съобщение, че има издаден номер на заявлението. -
3 Подадените заявления се разпределят на случаен принцип от ИСКМЕ. В секция „Заявления“ може да се види информация за номер на комисията, към която е разпределено заявлението и насрочена дата на заседание, на която то ще бъде разгледано. Системата генерира съобщение за определената дата на заседание.
-
4 На специално насрочено заседание, териториалната експертна лекарска комисия (ТЕЛК) разглежда всички подадени документи, издава и подписва електронно решението. То може да бъде видяно в секция „Експертни решения“.
Ако при подаването на заявлението освидетелстваното лице е разрешило, лекарите от комисията могат в рамките на заседанието да осъществят достъп до електронното му здравно досие в НЗИС. Лекарите имат достъп и до предишни решения, свързани с медицинската експертиза. -
5 Издаденото от ТЕЛК експертно решение се връчва на освидетелстваното лице, НОИ и работодателя. В рамките на 14 дни след връчването му, решението може да бъде обжалвано от освидетелстваното лице/ родител/ пълномощник, териториално поделение на Националния осигурителен институт или работодател, който внася осигуровките. Ако нито една от заинтересованите страни не го обжалва, решението влиза в сила.
-
6 Ако някоя от заинтересованите страни реши, може да обжалва издаденото от ТЕЛК експертно решение пред Националната експертна лекарска комисия (НЕЛК). НЕЛК ще разгледа жалбата на определена дата на заседание и ще издаде ново решение, което се връчва на заинтересованите страни. Лекарите от НЕЛК съставите имат достъп до електронните здравни досиета в НЗИС, предоставените от лицата документи въз основа на които ТЕЛК се е произнесъл, в рамките на датата на заседание.
-
7 Издаденото от НЕЛК експертно решение може да бъде обжалвано пред Административния съд. Административният съд може да постанови ТЕЛК или НЕЛК да си преразгледат решението.