Само за 2 месеца „Информационно обслужване“ успя да изгради и да въведе в експлоатация интеграционната платформа за електронно направление, която е част от Националната здравноинформационна система (НЗИС). За първата седмица, от старта на платформата, са издадени над 9 300 електронни направления. Близо 1 600 общопрактикуващи лекари вече успяха да издадат документа чрез инсталирания им софтуер. Системата работи успешно и с референтните лаборатории, които имат договор с Националната здравноосигурителна каса и извършват изследвания за COVID– 19. Електронните направления, които са подадени от личните лекари, се обработват от лабораториите и резултатите се връщат в електронен формат. Най-активни в издаването на е-направление са общопрактикуващите лекари от София, Пловдив, Бургас и Варна.
Сървърите на НЗИС работят нормално и към момента не е регистрирано забавяне на процесите. Не са отчетени технически проблеми с разработчици на медицински софтуер за общопрактикуващи лекари и лаборатории. Екипът на "Информационно обслужване" АД работи денонощно, без почивен ден, за да подпомага софтуерните компании и да решава възникнали казуси с интеграцията им с НЗИС. В процеса по реализиране на електронното направление са включени множество различни по своя характер участници, поради което беше необходимо високо ниво на сътрудничество, комуникация и координация, което е изключително трудно в условията на пандемия и наложените марки за предотвратяване на разпространението на COVID–19.
Пазарът на медицински софтуер е свободен и на него работят повече от 50 компании, които използват различни технологии. Екипът на "Информационно обслужване" трябваше да намери индивидуален подход и решение за всеки един от тях, за да може да се интегрират към платформата и да осигурят безпроблемна работа на общопрактикуващите лекари и лаборатории.
По този начин "Информационно обслужване" успя успешно да приключи процеса по внедряването на платформата за издаване на електронно направление в НЗИС в сроковете, които бяха поставени от Министерство на здравеопазването. За да доведе проекта за е-направление до успешен край, ръководството на компанията преразпредели експертите си спрямо приоритетите на държавата и насочи усилията си за неговото реализиране, в условията на изключително усложнена обстановка. Същевременно "Информационно обслужване" продължава своята работа по другите проекти, свързани с Националната здравноинформационна система и здравеопазването като цяло, както и с функцията си на национален системен интегратор на държавната администрация.
С успешното реализиране на проекта за внедряване на електронното направление в НЗИС "Информационно обслужване" АД подпомогна значително държавата в борбата с пандемията от COVID–19. Това е поредната стъпка за запазване на здравето на българските граждани, общопрактикуващите лекари и лекарите на първа линия. Електронното направление ще даде по-ясна картина за общата заболеваемост в страната и ще подпомогне мерките за предотвратяване на разрастването на пандемията.