О: Достъпът се осъществява с КЕП през портала: https://my.his.bg или през мобилното приложение еЗдраве.
О: Мобилното приложение еЗдраве може да бъде сдвоено с Вашето електронно здравно досие по следните начини:
Ако притежавате квалифициран електронен подпис (КЕП), влезте на my.his.bg през компютър, като се идентифицирате с Вашия КЕП. От менюто изберете „Профил“, „Управление на устройства“ и „Добави ново устройство“. На екрана ще се зареди QR код за сигурност. Когато сте готови, натиснете бутона за сканиране в приложението и насочете камерата на телефона си към екрана на компютъра.
Ако не притежавате електронен подпис, може да сдвоите здравното си досие с еЗдраве, като посетите офис на РЗИ, РЗОК или Информационно обслужване. Задължително носете документ за самоличност. Оторизиран служител ще генерира за Вас еднократен QR код за сигурност, който трябва да сканирате, за да сдвоите здравното си досие.
Ако притежавате облачен подпис, инсталиран на вашето мобилно устройство, може да сдовите здравното си досие с еЗдраве директно през мобилното устройство, като следвате инструкциите за регистрация.
О: Достъпът до електронни здравно досиета на деца се осъществява, след като родителят влезе в собственото си досие и от горния десен ъгъл на екрана, където са неговите инициали, от падащото меню избере имената на детето си.
О: Сред възможните причини за тази грешка са:
• сертификатът не е коректно инсталиран в браузъра ;
• браузърът не е рестартиран след като устройството е било включено (ако поставите сертификатът след като сте отворили браузъра, той няма да е достъпен и е необходимо затваряне и стартиране наново на браузъра)
• сертификатът не е бил избран или е избран погрешен такъв
О: Медицинските и немедицинските специалисти в лечебните и здравните заведения са длъжни да създават електронен здравен запис в Националната здравноинформационна система (НЗИС), независимо от здравноосигурителния статус на гражданите и източника на финансиране на съответната дейност. Това е записано в чл. 28г, ал. ал. 3а, 3б в Закона за здравето. Може да напомните това на медицинските специалисти, които са забравили да въведат данни за извършената Ви дейност.
О: В момента в НЗИС липсват исторически данни, свързани с извършени в миналото прегледи и медицински дейности. Достъпни са само здравните записи, които личните лекари, специалистите, лечебните заведения и лабораториите са въвели в НЗИС за всеки пациент от пускането на НЗИС в експлоатация. Попълването на електронното здравно досие с исторически данни е въпрос, който се обсъжда приоритетно от всички отговорни институции, за да може в него да бъдат добавени и данните, създадени извън НЗИС.
О: Информацията за общопрактикуващия лекар не се въвежда/ променя от пациента, а от медицинския специалист. Обновяването на информацията в електронното здравно досие става автоматично, след подаване на информация от страна на лекаря.
О: Предвид чувствителността на данните, които се съдържат в електронното здравно досие, електронната идентификация, с която то се достъпва, е нужно да бъде достатъчно надеждна, съгласно Хоризонталната система за еАвтентикация, като част от Единен модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги (ЕАУ), разработена и поддържана от ДАЕ. Съгласно системата „потребителско име и парола, ПИК на НАП, ПИК на НОИ, УКД на НЗОК, предоставят ниво на осигуреност „ниско“ съгласно изискванията на Регламент № 910/2014 г., а именно ограничена степен на надеждност на претендираната или заявената самоличност на дадено лице.“