В: При анулиране на направление е възможно да не може да се анулира от лекаря, който е издал направлението. Чисто практическа ситуация – заместващ временно лекар, който вече не работи там, в отпуск или с болничен. Как се процедира в този случай?
О: По причини за сигурност на този етап само лекар, който е издал дадено направление, може да го анулира.
В: Какво да направя ако има несъответствие на имената и/или идентификатора на пациента?
О: Моля, свържете се с контактния център на телефон 070014220, за да бъде извършена проверка.
В: Защо не мога да видя направление на пациент?
О: Вероятно това направление вече е изпълнено или е взето за обработка от друго лечебно заведение. Възможно е направлението да е било анулирано от лекаря, който го е издал. Моля, свържете с контактния център на телефон 070014220, за да бъде извършена проверка.
В: При изпълнени на 1 и 3 отрязък от тройна рецепта, защо не мога да изпълня 2-ри отрязък?
О: Защото е изпуснат срокът за изпълнение на втори отрязък.
В: Работя в аптека, но след като достъпя рецепта, която не изпълня или я изпълня частично, на следващия ден не мога да я намеря по НРН. Защо става така?
О: За такива проблеми може да Ви съдейства Вашият софтуерен разработчик или да проверите НРН на изпълнение на телефон 070014220.
В: Защо не мога да намеря рецепта по идентификатор и дата на издаване?
O: Съветваме Ви да използвате Националния референтен номер (НРН) на документа при търсене, защото това намалява възможността за грешка.
В: Аз съм лекар по дентална медицина. Мога ли да изпращам отчети към НЗИС веднъж месечно, както досега правех към НЗОК?
О: Да. Може да подавате към НЗИС информация за извършените дейности веднъж месечно, по времето, когато подавате и отчетите си към НЗОК.
В: Кога лекарите по дентална медицина трябва да изпращат информация към НЗИС за извършените дейности?
О: За предпочитане е да изпращате информация за извършените дейности веднага след извършване на дейността, а не веднъж месечно. По този начин информацията става веднага видима за пациентите и другите лекари по дентална медицина.
В: Откъде лекарите, които не работят с НЗОК, могат да изтеглят безплатен софтуер, с който да подават информация към НЗИС?
О: Медицинските специалисти работят със софтуерни продукти, които се предоставят от компании от частния сектор. НЗИС предоставя единна платформа за стандартизиране и обмен на информацията между различните медицински софтуери, които частните компании предлагат на пазара.
В: Аз съм специалист на индивидуална амбулаторна практика. Какъв електронен подпис е нужен – персонален или на фирмата, за да изпращам информация към НЗИС?
О: Няма значение дали ще изберете квалифициран електронен подпис на физическо лице или юридическо лице, стига да има персонален идентификатор на лицето, което ще използва подписа.