О: По причини за сигурност на този етап само лекар, който е издал дадено направление, може да го анулира.
О: Моля, свържете се с контактния център на телефон 070014220, за да бъде извършена проверка.
О: Вероятно това направление вече е изпълнено или е взето за обработка от друго лечебно заведение. Възможно е направлението да е било анулирано от лекаря, който го е издал. Моля, свържете с контактния център на телефон 070014220, за да бъде извършена проверка.
О: Защото е изпуснат срокът за изпълнение на втори отрязък.
О: За такива проблеми може да Ви съдейства Вашият софтуерен разработчик или да проверите НРН на изпълнение на телефон 070014220.
О: Съветваме Ви да използвате Националния референтен номер (НРН) на документа при търсене, защото това намалява възможността за грешка.
О: Да. Може да подавате към НЗИС информация за извършените дейности веднъж месечно, по времето, когато подавате и отчетите си към НЗОК.
О: За предпочитане е да изпращате информация за извършените дейности веднага след извършване на дейността, а не веднъж месечно. По този начин информацията става веднага видима за пациентите и другите лекари по дентална медицина.
О: Медицинските специалисти работят със софтуерни продукти, които се предоставят от компании от частния сектор. НЗИС предоставя единна платформа за стандартизиране и обмен на информацията между различните медицински софтуери, които частните компании предлагат на пазара.
О: Няма значение дали ще изберете квалифициран електронен подпис на физическо лице или юридическо лице, стига да има персонален идентификатор на лицето, което ще използва подписа.