Въпроси и отговори за медицински специалисти

В: При анулиране на направление е възможно да не може да се анулира от лекаря, който е издал направлението. Чисто практическа ситуация – заместващ временно лекар, който вече не работи там, в отпуск или с болничен. Как се процедира в този случай?

О: По причини за сигурност на този етап само лекар, който е издал дадено направление, може да го анулира.


В: Какво да направя ако има несъответствие на имената и/или идентификатора на пациента? 

О: Моля, свържете се с контактния център на телефон 070014220, за да бъде извършена проверка. 


В: Защо не мога да видя направление на пациент? 

О: Вероятно това направление вече е изпълнено или е взето за обработка от друго лечебно заведение. Възможно е направлението да е било анулирано от лекаря, който го е издал. Моля, свържете с контактния център на телефон 070014220, за да бъде извършена проверка. 


В: При изпълнени на 1 и 3 отрязък от тройна рецепта, защо не мога да изпълня 2-ри отрязък? 

О: Защото е изпуснат срокът за изпълнение на втори отрязък. 


В: Работя в аптека, но след като достъпя рецепта, която не изпълня или я изпълня частично, на следващия ден не мога да я намеря по НРН. Защо става така? 

О: За такива проблеми може да Ви съдейства Вашият софтуерен разработчик или да проверите НРН на изпълнение на телефон 070014220.  


В: Защо не мога да намеря рецепта по идентификатор и дата на издаване?

O: Съветваме Ви да използвате Националния референтен номер (НРН) на документа при търсене, защото това намалява възможността за грешка.


В: Аз съм лекар по дентална медицина. Мога ли да изпращам отчети към НЗИС веднъж месечно, както досега правех към НЗОК?

О: Да. Може да подавате към НЗИС информация за извършените дейности веднъж месечно, по времето, когато подавате и отчетите си към НЗОК.


В: Кога лекарите по дентална медицина трябва да изпращат информация към НЗИС за извършените дейности?

О: За предпочитане е да изпращате информация за извършените дейности веднага след извършване на дейността, а не веднъж месечно. По този начин информацията става веднага видима за пациентите и другите лекари по дентална медицина.


В: Откъде лекарите, които не работят с НЗОК, могат да изтеглят безплатен софтуер, с който да подават информация към НЗИС?

О: Медицинските специалисти работят със софтуерни продукти, които се предоставят от компании от частния сектор. НЗИС предоставя единна платформа за стандартизиране и обмен на информацията между различните медицински софтуери, които частните компании предлагат на пазара.


В: Аз съм специалист на индивидуална амбулаторна практика. Какъв електронен подпис е нужен – персонален или на фирмата, за да изпращам информация към НЗИС?

О: Няма значение дали ще изберете квалифициран електронен подпис на физическо лице или юридическо лице, стига да има персонален идентификатор на лицето, което ще използва подписа.

Управление на вашата поверителност

Тази интернет страница използва "бисквитки" (cookies) съгласно Политика за защита на личните данни. С натискането на бутона "Приемам", Вие потвърждавате, че сте я прочели и се съгласявате с нея.