Въпроси и отговори за граждани

В: Как мога да достъпя личното си електронно пациентско досие?

О: Достъпът се осъществява с КЕП през портала: https://my.his.bg или през мобилното приложение еЗдраве.


В: Имам инсталирано мобилното приложение еЗдраве, но не мога да вляза в профила си. Какво следва да направя?

О: Автентикацията за достъп до мобилното здравно пациентско досие се извършва еднократно, като следва да минете през следните стъпки:

3 лесни стъпки за регистрация - еЗдраве


 

В: Как мога да имам достъп до електронното пациентско досие на детето ми?

О: Възможността за достъп до пациентски досиета на деца е включена в Плана за развитие на електронното пациентско досие. Тази функционалност ще бъде налична през 2023 г.


В: След като натисна бутона „Вход с КЕП“ получавам грешка „Client certificate not present“. Какво означава тази грешка?

О: Сред възможните причини за тази грешка са:

  • сертификатът не е коректно инсталиран в браузъра ;
  • браузърът не е рестартиран след като устройството е било включено (ако поставите сертификатът след като сте отворили браузъра, той няма да е достъпен и е необходимо затваряне и стартиране наново на браузъра)
  • сертификатът не е бил избран или е избран погрешен такъв

В: Защо в електронното ми пациентско досие не са въведени резултати от лабораторни изследвания и прегледи, които са платени от мен или от фонд за допълнително здравно осигуряване, а не са финансирани от НЗОК?

О: В НЗИС могат да бъдат въвеждани медицински данни, независимо от източника на тяхното финансиране. За да виждате информация за прегледи, направление, ваксинации и резултати от лабораторни изследвания в електронното си пациентско досие в НЗИС, е необходимо те да бъдат въведени в системата от медицинското лице, което ги е извършило. Преди посещение в лаборатория, лечебно заведение или медицински кабинет, може предварително да се уверите, че резултатите ще бъдат въведени в НЗИС.


В: Защо вече не виждам старите си прегледи от личния лекар, които преди бяха налични в електронното ми досие? Къде изчезнаха тези записи?

О: В момента в НЗИС липсват исторически данни, свързани с извършени в миналото прегледи и медицински дейности. Достъпни са само здравните записи, които личните лекари, специалистите, лечебните заведения и лабораториите са въвели в НЗИС за всеки пациент от пускането на НЗИС в експлоатация. Попълването на електронното здравно досие с исторически данни е въпрос, който се обсъжда приоритетно от всички отговорни институции, за да може в него да бъдат добавени и данните, създадени извън НЗИС.


В: Как мога да сменя информацията за общопрактикуващия си лекар в електронното здравно досие в НЗИС, тъй като вече физически го смених?

О: Информацията за общопрактикуващия лекар не се въвежда/ променя от пациента, а от медицинския специалист. Обновяването на информацията в електронното пациентско досие става автоматично, след подаване на информация от страна на лекаря.


В: Нямам електронен подпис. Мога ли да вляза в електронното си пациентско досие с ПИК на НАП или ПИК на НОИ?

О: Предвид чувствителността на данните, които се съдържат в електронното пациентско досие, електронната идентификация, с която то се достъпва, е нужно да бъде достатъчно надеждна, съгласно Хоризонталната система за еАвтентикация, като част от Единен модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги (ЕАУ), разработена и поддържана от ДАЕ. Съгласно системата „потребителско име и парола, ПИК на НАП, ПИК на НОИ, УКД на НЗОК, предоставят ниво на осигуреност „ниско“ съгласно изискванията на Регламент № 910/2014 г., а именно ограничена степен на надеждност на претендираната или заявената самоличност на дадено лице.“ 

Управление на вашата поверителност

Тази интернет страница използва "бисквитки" (cookies) съгласно Политика за защита на личните данни. С натискането на бутона "Приемам", Вие потвърждавате, че сте я прочели и се съгласявате с нея.